V první díle fundraisingového minima jsem slíbil se příště věnovat individuálnímu neanonymnímu fundraisingu. Ale jednak je to už dávno (ach sladké předsevzetí o pravidelných příspěvcích na blog) a druhak se mi při různých příležitostech množí dotazy, jako podklady brát na schůzky s potenciálními firemními dárci.
Tož si představte, že jdete na schůzku s majitelem středně velké firmy. Někteří z vás to už nejspíše mnohokrát zažili. Co s sebou? Jaké podklady si připravit? Zde, jako i mnohde jinde, platí: méně je více.
Podle mých zkušeností je častou chybou mít za podklad rozsáhlou prezentaci nebo podrobné výroční zprávy. Obé není na škodu na schůzku přibalit, když bude čas a nálada zabíhat do podrobností.
Primární by měl ale být jednoduchý přehled na jednu A4:
Teď budu zjednodušovat a vyjdu z jednoho nehezkého „předsudku“. Podnikatel nebo manažer v byznysu (u žen to platí též) je zvyklý na čísla a tabulky, v tom se rychle zorientuje a tomu rozumí. Proto před ním předlouze nemluvte o vaší práci, nedej bože vaším odborným slangem. Prostě mu jednoduše představte co nejkonkrétnější projekt nebo službu a jeho hrubý rozpočet. Na začátku klidně můžete napsat krátký odstavec, který váš „projekt“ představí. Doplňte to informacemi o tom, kolik peněz už máte a jak plánujete sehnat zbytek. A když uvedete příklady: za kolik se dá co pořídit nebo udělat, je váš :).
Na schůzku běžte ideálně ve dvou (ještě lépe a vyjde-li to: muž a žena), jeden z vás může být fundraiser nebo fundraiserka a druhý by měl být buď šéf organizace nebo vedoucí služby/koordinátor projektu. První bude umět mámit peníze, druhý dodá autenticitu nebo zodpoví všetečné dotazy.
Šablonu takového podkladu si můžete rozkliknout a stáhnout níže. Je ozkoušen v mnoha organizacích. A i když sám moc neholduji předsudkům, fakt to funguje :).